Administració Local

Consideracions sobre el pla Mallorca Reacciona del Consell de Mallorca

Divendres, 8 de maig, la presidenta del Consell de Mallorca va presentar als mitjans de comunicació el document Mallorca Reacciona, un pla de reactivació econòmica i social de Mallorca que destaca les prospostes que posarà en marxa la institucio per fer front a la situació social i econòmica generada per la pandèmia de la COVID-19 a Mallorca.

En una primer repàs, ens felicitam perquè pensam que una altra gestió del Consell de Mallorca és possible, amb mesures que l’aproparan a la ciutadania i a la resta d’empleats públics de les administracions locals. En aquesta línia, s’hi preveu la implantació de la finestreta única, la plataforma de formació digital o el pla de mobilitat sostenible.

Al document es posa per escrit l’objectiu de modernitzar l’Administració del Consell de Mallorca o de modificar-ne l’organització amb la intenció de donar resposta a les línies que gestionarà el personal: convocatòries, plans d’ajudes, línies de microcrèdits, de programació i de suport cultural; però les úniques actuacions en matèria de personal que hi trobam per donar-hi resposta són la mobilitat interna.

Des de l’STEI INTERSINDICAL consideram que s’hauran de dotar de nous mitjans humans i materials els serveis que assumeixen aquests encàrrecs, i negociar els canvis organitzatius que afectin el personal actual que gestiona línies relacionades amb l’economia, el turisme, la cultura o els serveis socials. Pensam que resulta imprescindible negociar l’increment de les plantilles dedicades a la informatització, l’assistència tècnica als municipis,el suport tècnic dels serveis socials municipals, i la gestió de la renda mínima d’inserció o l’atenció social a les persones, entre d’altres, o a la finestreta única.

Les actuals instal·lacions del Consell i de l’IMAS, prou saturades amb la gestió de les competències actuals, tampoc no són suficients, i per això, també reclamam que es prevegi la negociació de les línies d’actuació que acompanyin les actuals, com ara, la implantació definitiva d’eines de teletreball a disposició del personal i la disposició d’espais de finestreta única descentralitzada en els municipis de més de 15 mil habitants.

Restam a l’espera de conèixer les propostes definitives prèvies per al diàleg i la signatura del pacte social per a la reactivació de l’illa amb tots els agents que destaca el document.

STEI amb tu. Nou servei d'acompanyament personal adreçat al sector d'Administració local

STEI amb tu és el servei amb el qual volem oferir-te una assistència integral en l’àmbit professional i acompanyar-te, de manera personalitzada, en els processos de recuperar o ampliar el teu benestar emocional, dissenyar els teus propis objectius, i aconseguir els resultats que desitges, creant així uns entorns laborals més confortables, saludables i propicis per al total desenvolupament del talent i el potencial humà.

Per això, STEI amb tu t’aporta eines i estratègies eficaces orientades a aconseguir que puguis afrontar amb resiliència situacions de dificultat o conflicte, convertint-les en oportunitats per a l'aprenentatge i l'autoconeixement, a fi que puguis assolir els teus objectius.

T’interessa especialment aquest servei si vius alguna d’aquestes situacions:

STEI amb tu Sempre al teu costat

 

  • Si experimentes estrès, desmotivació o esgotament.
  • Si necessites canviar o millorar hàbits (físics, emocionals o mentals).
  • Si estàs sofrint conflictes en les relacions interpersonals.
  • Si pateixes assetjament laboral.
  • Si tens dificultats d’adaptació a la feina o a les funcions.
  • Si necessites millorar la teva comunicació.
  • Si vols establir o redefinir objectius de forma eficaç, creativa i holística.
  • Si necessites augmentar la teva autoestima.
  • Si vols una metodologia que t’ajudi en processos de presa de decisions.
  • Si vius situacions personals que afecten el desenvolupament normal de la teva feina (malalties, pèrdues, canvis, etc.)
  • Si, com a responsable d’equip, vols practicar un lideratge efectiu, aconseguir una comunicació excel·lent, augmentar la motivació de les persones al teu càrrec, implementar nous objectius, o tenir eines per a una correcta gestió i mediació de conflictes, augmentar la teva creativitat, etc.
  • Qualsevol altra situació que vulguis millorar o que et generi malestar en l’ambient laboral.

 

IMPORTANT : Et recordam que ara també estam al teu costat per ajudar-te a afrontar l’estrès i les conseqüències emocionals que puguis experimentar a causa de la COVID-19.

Demanar aquest acompanyament és molt senzill, simplement has d’emplenar aquest formulari i ens posarem en contacte amb tu com més aviat millor.

  

Manifest del Primer de Maig de 2020

tit 1rMaig2020

La conjuntura que vivim, marcada per una crisi sanitària sense precedents que visiblement conduirà també a una crisi socioeconòmica de dimensions extraordinàries, fa que enguany la data del Primer de Maig cobri un sentit nou i especialment rellevant.

El Primer de Maig és el dia de les persones treballadores, condició que abasta la immensa majoria de la població. Tots i totes patim i patirem les conseqüències que porta i portarà aquesta pandèmia global, que ha posat el sistema capitalista neoliberal en evidència, i que generarà uns índexs d’atur difícils de maquillar, amb els greuges derivats cap a la classe treballadora, que, un cop més, serà la més perjudicada si no s’emprenen mesures polítiques valentes i innovadores que impedeixin el patiment d’una majoria de la població.

Llegeix més...

Exigim mesures de protecció per a la classe treballadora davant l’epidèmia de coronavirus

És evident que l’epidèmia de coronavirus està generant una crisi sanitària que, sense dubte, està tenint un fort impacte en altres aspectes com el laboral, l’econòmic i el social. El problema és que correm el risc de que les conseqüències d’aquesta crisi les acabin pagant, com sempre, els col·lectius més vulnerables i la classe treballadora en el seu conjunt. És per això que exigim dels poders públics que, en aplicació del criteri de l’interès general, s’extremin les mesures de protecció cap a la majoria social.

Pel que fa a la vesant sanitària, caldrà estar a allò que determinin les administracions sanitàries per minimitzar la propagació de la malaltia i, en tot cas, dotar de recursos suficients al nostre sistema sanitari per garantir l’atenció sanitària de la població, tant, preventiva com assistencial. Afortunadament, malgrat els intents del neoliberalisme per liquidar la sanitat pública, seguim tenint un excel·lent sistema sanitari públic i el que és més important, els equips humans que hi treballen que, amb la seva professionalitat i vocació de servei públic, estan demostrant que es pot superar qualsevol circumstància adversa. Des d’aquí el nostre agraïment i reconeixement per la seua tasca anònima.

Per altra banda, cal incidir en les repercussions de l’epidèmia a l’àmbit laboral. És clar que als centres de treball s’hauran d’aplicar mesures preventives fomentant el teletreball i en aquells supòsits que no sigui possible, la protecció dels treballadors i treballadores amb mesures especials d’higiene personal i dels centres de treball. No obstant això, seran inevitables els contagis i els aïllaments preventius dels contactes; per la qual cosa, s’ha de garantir per part dels poders públics, que en aquestes situacions d’incapacitat temporal o de quarantena els treballadors i treballadores han de mantenir el seu lloc de treball i els seus drets retributius íntegres, excloent qualsevol possibilitat de que puguin ser acomiadats al·legant absentisme laboral i qualificant aquestes situacions com a d’incapacitat temporal per contingències professionals.

Llegeix més...

El Govern balear actua de mala fe amb l’increment retributiu acordat pel Govern espanyol

L’STEI Intersindical ja va advertir el novembre que la Llei de pressuposts balear no preveia l’increment pactat en un acord estatal de 2018. L’Administració fa embulls amb la manera de presentar les dades i obvia el 5 % de retallada que continua vigent i la congelació del període 2011-15.

Ahir, la Conselleria d’Hisenda va fer servir la petició de convocar una Mesa d’Empleats Públics registrada per UGT i l’STEI Intersindical per comprar temps i amagar la seva falta de previsió rere filtracions econòmiques esbiaixades. Ho explicam cronològicament.

El II Acuerdo para la mejora del empleo público, signat a Madrid l’any 2018 pel Ministeri d’Administracions Públiques i els sindicats espanyols UGT, CCOO i CSIF, ja preveu l’increment mínim del 2 % en les retribucions del personal empleat públic per al 2020. Per això, el mes de novembre, quan va constatar que la Conselleria d’Hisenda no havia previst aquesta pujada en el Projecte de llei de pressuposts, l’STEI Intersindical va denunciar aquesta situació, i va instar el Govern i el Parlament a corregir aquesta manca de previsió.

Ara, un mes després que el Consell de Ministres hagi aprovat el Reial decret llei que dona cobertura legal al 2 % pactat el 2018, el problema esclata a les mans de la Conselleria d’Hisenda més poc previsora que hem conegut. El Govern està obligat a aplicar l’increment del 2 % al personal empleat públic i docent de la concertada però fa servir la seva falta de previsió com a excusa per no aplicar-lo. És la primera vegada que qüestiona un increment retributiu amb rang de llei estatal.

L’STEI Intersindical remarca que el 2010 es va retallar en un 5 % el sou del personal empleat públic (retallada que encara no s’ha revertit), i que durant el període 2011-2015 es varen congelar les retribucions. Per això, no podem acceptar de cap manera les filtracions esbiaixades i tendencioses sobre el període 2015-19. Quan mescla la carrera professional —un dret regulat des del període 2003-2007, que va estar anys sense aplicar-se, que només està garantit per als funcionaris de carrera i personal laboral fix i que no s’aplica al personal docent— amb l’increment retributiu i fa el tall l’any 2015, el Govern segueix la senda de la mala fe que intuírem a la Mesa d’ahir dimarts i, per tapar la seva mala gestió, enfronta la resta de la ciutadania amb el personal empleat públic.

Convocatòria ordinària i extraordinària de l'especialitat de Psicòleg/loga

l'IMAS ha obert un nou termini de presentació de sol·licituds corresponent a la convocatòria ordinària i extraordinària de l'especialitat de Psicòleg/loga. En data 27 de gener de 2020 s'ha publicat en el BOE una rectificació d'error de l'anterior anunci de data 21 de desembre de 2020. Per aquest motiu, roman obert el termini per presentar sol·licituds fins el proper 17 de febrer de 2020. 

Aquelles persones que realitzaren la sol·licitud dins el termini anterior no han de presentar una nova solicitud.

La informació necessària pot descarregar-se a l'enllaç següent

https://seu.conselldemallorca.net/ca/fitxa?key=45940

 

Pàgina 1 de 30